مقالات

انواع تولید محتوا

عموما هر مبحثی با تعریف و بررسی کلمات کلیدی آن شروع میشود و برای سخن گفتن از مارکتینگ و استراتژی محتوایی در ابتدا بایدبه تعریف انواع تولید محتوا  و دسته بندی آن باید پرداخت و یادگرفت که برای تولید یک محتوای حرفه ای چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد.

اگر بخواهیم انواع تولید محتوا را دسته بندی کنیم میتوانیم آن را از نظر نوع انتشار دسته بندی کرد، حال ممکن است شما یک محتوای متنی را برای یک نشریه علمی نشر دهید، یا آن را در وبسایت یا وبلاگ شخصی خود با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین محتوای ویدویی که در تلویزیون پخش می شوند و یا فیلم هایی که در تارنمایی مانند آپارات قرار می گیرند، تمامی این موارد مذکور نمونه هایی ازتولید محتوا هستند

در نظر بگیرید از نشریه ها و مجلات که از اولین عناوین تولید محتوا شناخته میشوند تا فضای رسانه تلویزیون و رادیو ویا فضای مجازی وبسایت ها . در اینجا تعریف جدیدی از ارائه محتوا به وجود می آید که آن محتوای الکترونیکی است. به محتوایی که از طریق سیستم های کامپیوتری ساخته می شود و به کمک رایانه ها، تلفن های همراه، شبکه های مجازی و … در دسترس مخاطب قرار میگیرند، محتوای الکترونیکی گفته می شود.

حال باید به این سوال پاسخ داد که محتوای الکترونیکی خود به چند دسته تقسیم میشود ؟

می توان دسته بندی برای انواع تولید محتوا از لحاظ فرمت طراحی و تولید در نظر گرفت:

محتوای  متنی
محتوای  تصویری
محتوای  صوتی
محتوای  ویدیویی
برای بهتر شناختن ویژگیهای هر دسته از تولید محتوا در این مقاله سعی میکنیم که ویژگیهای حرفه ای تولید محتوا درهر دسته را معرفی و توضیح دهیم . پس تا اخر مقاله با ما همراه باشید.

 

ویژگیهای  تولید محتوای متنی حرفه ای :

توجه به کپی نبودن محتوا و استفاده از ساختار واضح کلمات در جملات
بالا بودن کیفیت مقاله و توجه به درک مخاطب
بررسی و ویرایش محتوا توسط فرد متخصص در مرحله نهایی
بازپرداخت هزینه به مشتری در صورت کپی بودن حتی یک جمله
بازنگری محتوا در صورت عدم رضایت مشتری در نحوه نگارش
توجه به جذاب بودن بودن محتوا و سعی در مفید و مختصر بودن جملات

همان طور که میدانید امروزه از جمله موثر ترین روش های دیجتال مارکتینک بخش ویدئو مارکتینگ آن است و میتوان آن را از مهم ترین انواع تولید محتوا در حال خاضر بر شمرد.

ویژگی تولید محتوای تصویری حرفه ای :

استفاده از تصاویر یونیک و توجه به کپی نبودن تصاویر
استفاده از ابزارهای حرفه ای برای ثبت تصاویر (توجه به نور پردازی و زاویه و استفاده از لنز های مخصوص جهت عکاسی )
استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های تدوین و ادیت جهت کار بر روی تصاویر خام
توجه علایق و خصوصیات مخاطب هدف
توجه به کیفیت خروجی تصاویر و ابعاد صحیح نسبت به محل مورد استفاده آن
ویژگی تولید محتوای صوتی حرفه ای

استفاده از  تجهیزات حرفه ای مانند ( میکروفون – هدست – رابط های صوتی و پاپ فیلتر )

استفاده از نرم افزارهای حرفه ای

تنظیم و تدوین حرفه ای صدا و انجام ویرایش های نهایی و حذف نویز ها

صدا گذاری تاثیر گذار –استفاده از افراد متخصص

انتخواب موضوع و سناریوی مناسب جهت تاثیر گذاری هر چه بیشتر بر روی مخاطب

استفاده از موزیک های مربوط به تم و محیط محتوا

خروجی  با کیفیت و حجم مناسب جهت استفاده در پلتفورم مربوطه

ویژگی تولید محتوای ویدیویی حرفه ای

استفاده از ابزار های مخصوص و حرفه ای جهت فیلم برداری و ادیت محتوای ویدیویی ( دوربین و متعلقات – کوادکوپتر  و سیستم های رندرینگ ویدیو )

استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های تدوین و ادیت جهت کار بر روی تصاویر خام ویدیویی

ساختار محتوای ویدیویی باید همسو با اهداف کسب و کار ساخت و تهیه شود

استفاده از تکنیک ها و افکتهای ظاهری جذاب با سریع ترین روش ممکن و به صورت خلاقانه

محتوای ویدیویی در عین عام بودن، باید خاص باشد یعنی در حالی که برای عموم مخاطبین شما جالب باشد اما داستان مخصوص به خود را نمایش دهد و کپی از ویدیویی دیگر نباشد.

توجه به رندرینگ نهایی  و ابعاد و کیفیت مد نظر

ویدئوی ساخته شده را هم در کمپین های بازاریابی محتوایی و هم در بازاریابی شبکه های اجتماعی میتوان استفاده کرد. ساده ترین راه برای استفاده از محتوای ویدیویی  بارگزاری آن در سایت هایی مانند آپارات و نمایش آن ها در وبلاگ ها و صفحات مختلف سایت‌ شما است

تمام ویدئوها باید ارزشی به مخاطب ارائه کنند و در انتهای تمام آن ها باید تا حد امکان منظور و هدف شما را به مخاطب منتقل کند.

محتوا می تواند تمرکز اصلی شما در فرآیند استراتژی بازاریابی باشد؛ اما نباید تنها نوع محتوا باشد که برای افزایش ترافیک، تولید و فروش برای شما مهم باشد بلکه یک استراتژی مناسب بازاریابی محتوایی استوار کمک می کند تا کمپین های طولانی و موفقی را تجربه کنید. بازاریابی محتوایی سرمایه گزاری بزرگ بر روی شرکت‌تان است که می توانید به نتایج بسیار خوبی از آن برسید.

شما چه فکر می کنید؟ کدام یک از انواع تولید محتوا مناسب کسب و کار شماست؟ تجربه شما از استفاده از محتواهای بالا چگونه است؟ مشتریان به کدام یک توجه بیشتری می کنند؟ شما می توانید تجربیات خود را از طریق بخش نظرات با ما و مخاطبان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *